perjantai 22. huhtikuuta 2016

Vähän vielä koira-asiaa...

Tämä blogi tulee kesän ajan keskittymään pääasiassa au pair-uraani Irlannissa. Palataan kuitenkin hetkeksi vielä blogin alkuperäiseen ideaan, eli koiranhankintajuttuihin...

Missiona tämän kevään aikana on ollut vierailla kolmessa kennelissä, joihin on suunnitteilla käyttölinjaisen englanninspringerspanielin pennut. Minä olen nyt käynyt kaikissa kolmessa, Janilta jäi ensimmäinen käynti väliin ja se onkin vielä mahdollsesti työn alla sen jälkeen, kun olen jo lähtenyt.

Ensimmäisestä käynnistä olenkin tänne ehtinyt kirjoitella. Pidin kasvattajista paljon, heillä oli hyviä ajatuksia ja he osasivat kertoa meidän kannaltamme olennaisia asioita, joka oli minusta tärkeää. Tämän reissun tein ystävän kanssa, joka osasi kysellä paljon asioita, jotka eivät olisi tulleet minulle mieleenkään. Hän tietty on jo koiranomistaja ja henkeen ja vereen koiraharrastaja. :D Tämän reissun jälkeen melkein jo päätin, että tämä se on, mutta maltoin mieleni vielä...

Toinen kennelkäynti saatiin myös järjestymään, tällä kertaa yhdessä Janin kanssa. Se oli hieman ensimmäisestä käynnistä poikkeava, sillä olimme seuraamassa nuorien spanielien koulutusta. Sitä oli mielenkiintoista seurata, mutta saimme melko vähän aikaa jutella kasvattajan kanssa. Käynti oli antoisa, mutta minulle jäi yhä sellainen fiilis, että ensimmäinen oli parempi mätchi, ainakin minulle.

Tänään teimme yhdessä Janin kanssa reissun viimeiseen kenneliin. Käynti oli todella antoisa, juttu luisti ja kasvattajat vaikuttivat mukavilta. Pääsimme myös tällä käynnillä näkemään koiria käytännön työssä, hakukuvio ja nouto tuli nähtyä. Olimme todella tyytyväisiä ja olimme tällä kertaa yhtä mieltä siitä, että tämä natsaa aika hyvin.

Valintaa näiden kolmen välillä emme vielä ole varsinaisesti tehneet, mutta selvillä on, mihin mahdollisesti ensisijaisesti teemme varauksen. Täytyy kuitenkin vielä odottaa, että alkaa olla pentuja todellakin tulossa ennen kuin aletaan tekemään varsinaisia siirtoja. :) Olen kuitenkin enemmän kuin onnellinen, että olen nyt ehtinyt käymään kaikissa kolmessa ennen Irlannin-matkaani. Tällaisia kuulumisia tällä saralla, nyt alkaa pitkä matka painaa silmäluomia, pitääkin alkaa luikkia sänkyyn! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti